donderdag 27 oktober 2011

De dag van vertek….

Woensdag 26 Oktober 2011:

Dag 1:

Goedemorgen allemaal,

Na een lange reisdag zijn we dan eindelijk op plaats van bestemming! Woensdagochtend om 5.50 uur ging het wekkertje om ons wakker te maken voor de grote reis. Het was maar goed dat ik ook mijn telefoontje had ingesteld want die van Patrick stond nm op 6.50 uur en hadden we toch een uurtje later geweest en hadden we het heerlijke ontbijt gemist in het hotel! Jeemig zeg wat een keuze was er. Je kon het zo gek niet opnoemen en het stond er wel. Nou we hielden het bij een lekker broodje met ei ,croissantje met ham en kaas en koffie en jus d’orange en een banaantje toe en als extra’s wat zalm. Er was zoveel, we hebben aardig wat ontbijtjes meegemaakt maar dit sloeg echt alles! En zoveel tijd hadden we nou ook weer niet ,want om 7.20 uur moesten we met de bus mee. Dus tijd om klaar te gaan staan. Dit was goed geregeld en binnen no time stonden we al op Schiphol. Daar keken we even op het bord bij welke balie we moesten zijn en toen zagen we dat we 2 uur vertraging hadden. Dit betekend dus dat we onze overstap zouden gaan missen, want 20 min om over te stappen zou  wel heel erg krap zijn! Maar alles was super geregeld door Delta en we werden doorgeboekt naar de volgende vlucht die 2 uur later vertrok! Gelukkig geen overnachting op Detroit maar toch nog landen in Orlando. De vlucht zelf was heel goed, we hadden zeeën van beenruimte, en dit keer was het eten best goed te doen. Chicken or Pasta? Patrick kip en ik de pasta (cheese tortellini). Later op de vlucht stuk pizza en een dame blanche ijsje na! Onderweg nog leuke plaatjes geschoten van Ijsland! Wat een mooi gezicht was dat zeg!

Toen we op Detroit landen regende het. We mochten als eerste uit het vliegtuig  en waren als eerste bij de customs. Daar was werkelijk helemaal niemand dus waren we gelijk aan de buurt. Niet zoveel vragen dit keer, vingerdrukken en een mooie foto achterlaten en de koffer halen. We moesten nog eerst langs de Delta balie voor nieuwe tickets en de koffers weer inleveren. We hebben eerst een lekker broodje gegeten bij Boars Head met wat tedrinken en om 17.50 uur vertrokken we naar Orlando! Daar kwamen we om 20.15 uur aan. Alles verliep goed, toen we de koffers hadden zijn we naar Hertz gelopen. Toch fijn dat ie op het vliegveld zelf zit . De sunpass geregeld en op plekje 511 staat onze Nissan Rogue, een donker grijze! Mooi wagen alleen  toen we onderweg naar Liki Tiki resort reden hoorden we een raar geluid. Eerst dachten we aan de wind die langs de spiegels raasde maar het bleek een stuk van de voorbumper te zijn die tegen het voorwiel aankwam. Patrick heeft deze op zijn plaats geduwd  en nu is het hopelijk verholpen. Zoniet dan gaan we nog even terug naar Hertz. Verder is het een heerlijke auto! Foto volgt. De receptie van LikiTiki is ook in Halloween stijl, erg leuk. Hier onder onze receptioniste:

We kregen de sleutel en hebben de kamer opgezocht. Wat ons wel opviel is dat er veel muggen zijn. Voor de deur vlogen er wel een 20tal! Maar we moesten toch nog naar de Walmart , voor het ontbijtje morgenochtend en een dongel van t-Mobiel te kopen dus nemen we wel wat mee. Dan liever de lovebugs, die steken tenminste niet (maar zijn ook erg irritant haha). Goed nou vanmorgen alles uitgepakt en gaan we acclimatiseren vandaag. Naar de Florida Mall en de rest van de boodschapjes halen. Verder zien we nog wel maar vertel ik morgen weer! Leuk om alle reacties te lezen en bedankt alvast hiervoor,( Shirley, nog veel beterschap lieverd,ik zag dat je ook gereageert hebt dikke XXXXX) Met Zoë gaat ook alles goed hebben we al vernomen van het thuisfront dus ons rest nu nog..Genieten en vakantie vieren! Tot morgen allemaal.

groetjes_62

Groetjes Anita en Patrick.

Foto’s van vandaag:

1. Na een toch redelijk voorspoedige reis zijn jullie er al, en gave kar de nissan. Al lekker naar de Florida Mall top. Heel veel plezier nog!!

2. Best een voorspoedige reis ondanks de vertraging. Mooie foto's van Ijsland zeg. Geniet!

3. Wat een mooie foto's van Ijsland. Leuk ook om te zien dat jullie bij de balie van Liki Tiki staan. Echt raar wij stonden er vorige week nog. Geniet ervan. gr, Anja